Avtokom.com.ua - Каталог автокомпонентов

Як в Німеччині намагаються продовжити еру двигунів внутрішнього згоряння (ДВЗ)

154400335199bd2b

Цілі - колишні, але шляхи їх досягнення - різні. Приблизно так вважають в Німецької асоціації автомобільної промисловості VDA. І з цим згодні не всі її члени. Volkswagen - за електричну мобільність, але інші німецькі автовиробники не так прямолінійні і не збираються списувати автомобілі з ДВС. AUTO-Consulting з'ясував, які аргументи висувають обидві сторони. Німецька автомобільна промисловість вперше взяла на себе зобов'язання до 2050 року зробити мобільність без шкоди для клімату. Однак, в питанні як це зробити, існують серйозні розбіжності. І не тільки технічного, а соціального, і навіть - патріотичного характеру. Запеклі суперечки про те, якою має бути мобільність, ведуться всередині галузевої асоціації VDA вже давно. З одного боку найбільший член VDA Volkswagen, і багато прихильників екологічної мобільності наполягають, що для зниження викидів в транспортному секторі, необхідно чітко зосередитися на розгортанні електромобільності. З іншого - в самій VDA заявляють, що сучасні двигуни внутрішнього згоряння і синтетичне паливо «гратимуть важливу роль» у досягненні кліматичних цілей, навіть якщо електромобілі стануть пріоритетом в найближчому майбутньому. Про це повідомив Clean Energy Wire.
1510581494dc7afd
У VDA впевнені, що досягнення кліматично нейтральної мобільності до 2050 року можливо різними способами. Зокрема, ефективні двигуни внутрішнього згоряння і синтетичне паливо також є ключем до досягнення кліматичних цілей. Глава VDA Хильдегард Мюллер сказала, що «Швидкий розвиток електромобільності - очевидний пріоритет до 2030 року, особливо для легкових автомобілів і легких комерційних автомобілів». За її словами, в найближчі кілька років галузь буде інвестувати понад 50 млрд євро в розвиток електромобільності. Однак, альтернативні двигуни та види палива, такі як водень і синтетичне паливо, також будуть частиною рішення. Адже вони можуть допомогти очистити вже існуючі автомобілі, які нікуди відразу не зникнуть, і доповнять електромобільні. «Для досягнення мети необхідно використовувати всі технології", - сказала Мюллер. VDA і його найбільший член Volkswagen, вже давно сперечаються про те, чи є майбутнє у автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння. VW вибрав стратегію використання тільки батарей і дуже критично ставиться до наполегливу вимогу VDA про те, щоб залишатися відкритим і для інших чистих технологій. Найбільший виробник автомобілів в Європі вважає (і заявив про це), що синтетичне паливо на основі зеленого водню буде «занадто дорогим» для використання в особистих цілях.

Така позиція фактично розділила членів VDA на два табори. VW і, в меншій мірі, BMW і Daimler в даний час приділяють велику увагу електромобілів. У той же час, представники великої галузі виробників комплектуючих, в яку входять такі міжнародні важковаговики, як Bosch, Continental і ZF Friedrichshafen, наполягають на тому, щоб були і інші альтернативні технології. Зокрема, водневі паливні елементи і синтетичне паливо на основі поновлюваної водню. До цього табору приєдналося і вантажне підрозділ Daimler. З підходом, який передбачає всі технології, а не тільки електричні, категорично не згодна екологічна неурядова організація Greenpeace. Тут однозначно стверджують, що майбутнє автомобіля за електричним акумулятором. Вони заявляють, що в VDA хочуть підтримати вмираючий двигун внутрішнього згоряння райдужними мріями про "непристойно дорогому синтетичному паливі».

Соціальні проблеми і патріотизм Така пильна увага до транспортного сектору пов'язано з тим, що його викиди залишалися стійко високими з 1990 року. У той час, як в інших галузях економіки викиди значно знизилися, транспортні викиди залишалися стабільними протягом десятиліть. Справа в тому, що підвищення ефективності та екологічності двигунів, з'їдала збільшення кількості автомобілів і зростання популярності більш важких транспортних засобів, особливо позашляховиків. Тому, згідно з існуючим кліматичним цілям Німеччини, транспортний сектор повинен буде скоротити викиди більш, ніж на 40%, протягом наступних десяти років. Підвищення вимог ЄС щодо скорочення викидів до 2030 року, які в даний час обговорюється, може привести до ще більш складним завданням для транспортного сектора Німеччини. У питанні, чи піде на користь німецького автопрому посилення норм шкідливих викидів, яке зараз обговорюють в Єврокомісії, теж існує дві позиції. У VDA вважають, що прискорення процесу декарбонізації транспорту, може створити серйозні соціальні проблеми. Адже в компаніях цього сектора в Німеччині працює понад 800 000 чоловік. Інші галузі викопного палива також сподіваються, що синтетичне паливо може стати рятувальним кругом для існуючих підприємств і інфраструктури. Тому, VDA в спільній заяві з іншими асоціаціями, що представляють нафтову, водневу і машинобудівну галузі, піддало міністерство навколишнього середовища різкій критиці за нехтування можливістю використання синтетичного палива в транспортному секторі. У заяві говориться, що досягнення кліматичних цілей ЄС до 2030 року «можливо тільки» при використанні синтетичного палива.
1503418690lOYT_h

У той же час, в "грінпісовском" видання Transport & Environment вважають, що Єврокомісія навпаки - повинна "натиснути" і форсувати посилення норм шкідливих викидів для транспорту. "Новітня історія показує, що автовиробники, надані самим собі, непостійні і недалекоглядні. Їм потрібна наша допомога ". Крім того, на думку експертів цього авторитетного видання, електрифікація транспорту - єдиний спосіб для європейського автопрому протистояти конкурентам. Зокрема, вони наводять такі аргументи. Зараз європейський автопром займає в електрифікації набагато вигідніші позиції у світовій гонці електромобілів, ніж General Motors, Ford і Toyota. Але європейці не лідери.

У 2019 Tesla продала 110000 автомобілів в Європі. А це - приблизно п'ята частина продажів всіх електромобілів в ЄС. Але вони досягли цього, в основному, за рахунок продажів Model 3, яка при стартовій ціні в 49 тисяч євро все ще залишається досить дорогою машиною. В даний час Tesla експортує автомобілі з Каліфорнії, але влітку 2021 року запрацює завод Tesla в Берліні. Він має потужність 500 000 авто на рік. Відсутність тарифів, зниження транспортних витрат і масове виробництво на сучасному заводі змінять правила гри для Tesla в Європі. Не кажучи вже про те, що на підприємстві в Берліні також будуть виробляти нові акумулятори Tesla і впровадять революційний виробничий процес. А ще - Tesla обіцяє скоротити витрати на батареї більш ніж наполовину і збільшити запас ходу на 50% в наступні три роки. Додайте до цього, що моделі Tesla 3 і Y ідеально підходять для великого і щедро субсидованого автомобільного ринку Європи. І що у Tesla найкраща мережа зарядки в Європі. Але ж Тесла - не єдиний конкурент європейського автопрому. Є також китайські виробники електромобілів, які зараз отримують вигоду від величезного внутрішнього ринку і масивної державної підтримки. Тому, вважають в Transport & Environment, автомобільної галузі Німеччини треба перестати покладатися на державу в розробці екосистеми електромобілів. Автовиробники повинні розглядати в якості свого головного пріоритету інвестиції в зарядку електромобілів, програмне забезпечення, виробництво акумуляторів, переробку і, можливо, навіть видобуток корисних копалин. Як це можливо, що в 2020 році найбільша європейська мережа зарядки належить каліфорнійському стартапу? - запитують в Transport & Environment.

Зараз в VDA розробляють стратегію для досягнення кліматичної мети до 2050 року. Вона включає всі варіанти, а не тільки електрокари. Так що автомобілі з ДВС ще дуже рано списувати в утиль.

09.11.20

Подписка на рассылку новостей

Архив новостей e-mail: