Avtokom.com.ua - Каталог автокомпонентов

Проблеми на старті: як визначити поломки стартера та генератора

3_years_guarantee

  • Ознаки, які вказують на несправності стартера;
  • Основні підказки, які вказують на проблеми з генератором;
  • Bosch за умови ремонту стартера й генератора на СТО мережі Бош Авто Сервіс дає на відновлені вузли таку ж гарантію, як і на нові, причому недавно компанія збільшила її з двох до трьох років.

 

Будь-який автомобіль, яким би двигуном він не був обладнаний, потребує електроенергії. Без електричного заряду він просто не зможе завестися, а для цього потрібен акумулятор (саме він подає струм на стартер двигуна). Щоб акумулятор не втрачав заряд, у дорозі його підживлює генератор. Саме так ось вже не одне десятиліття виглядає схема пуску та електропостачання бортової мережі автомобіля. Якщо десь у ній виникають проблеми, рано чи пізно автомобіль просто не зможе рушити з місця. Тому сьогодні поговоримо про те, як розпізнати і усунути найтиповіші поломки.

 

Коли ми повертаємо ключ у замку запалювання, електричний струм від акумулятора через тягове реле стартера подається на маховик двигуна, який призводить до руху поршні. Іскра, створена свічкою запалювання, запалює паливоповітряну суміш, і мотор заводиться. На цьому вузол виконує своє завдання та відключається до наступного запуску.

 

Як тільки двигун запустився, в роботу вступає генератор. Його основне завдання – забезпечувати підзарядку акумулятора, перетворюючи механічну енергію від обертання мотора на електричну. Крім того, генератор під час руху автомобіля живить всіелектроприлади, щознаходяться на борту – від фар до прикурювача.

 

Попри те, що стартер включається в роботу епізодично, йому доводиться витримувати колосальне навантаження: невеликомуелектромоторчику, по суті, потрібно розкрутити весь важкий двигун автомобіля. А якщо умови для запуску не ідеальні (загусті робочі рідини або не найкращий стан самого мотора), стартеру доводиться особливо нелегко.

 

Генератор же без відпочинку працює весь час, поки автомобіль знаходиться в русі. Тому обидва пристрої піддаються зношуванню та рано чи пізно вичерпують свій ресурс. Перші проблеми можуть стати помітні вже за 4-5 років після придбання нового автомобіля, а в авто з пробігом до роботи цих вузлів слід уважно прислухатися після перших 120 тис. км пробігу. Отже, на що звертати увагу?

 

Ознаки несправності стартера:

 

  • відсутність реакції на поворот ключа запалювання: стартер спрацьовує лише після кількох спроб або не спрацьовує зовсім;
  • відсутність запуску двигуна при тому, що сам стартер починає обертатися (чутно характерний звук при повороті ключа запалювання);
  • після запуску двигуна стартер не вимикається, а продовжує обертатися;
  • помітні сторонні звуки (шум, скрегіт) під час руху.

 

Єдина причина, яку можна оперативно усунути своїми силами, - це проблеми з живленням стартера від АКБ: розряджений акумулятор, погано затиснуті контакти тощо. Якщо ж ви впевнені, що з цим усе добре, значить, стартер однозначно потребує ремонту або заміни.

 

Тепер повернемося до генератора. Як ми вже говорили, його основне завдання – відновлювати заряд АКБ і живити всю бортову електроніку автомобіля в дорозі. І саме тут варто шукати підказки, які вказують на проблеми з генератором. Наприклад:

 

  • постійно низький рівень заряду акумулятора (навіть якщо його нещодавно міняли або перевіряли);
  • проблеми з запуском двигуна (сили струму від АКБ не вистачає на те, щоб запустити стартер);
  • більш тьмяне, ніж належить, і мерехтливе світло фар;
  • постійно горить або періодично вмикається контрольна лампа зарядки акумулятора на приладовій панелі.

Якщо в справності акумулятора ви впевнені, ще одним слабким місцем при справному генераторі може виявитися приводний ремінь, що з'єднує його з двигуном. У цієї проблеми є своя характерна ознака: після запуску двигуна з-під капота лунає «свист» - часом або постійно. Це зазвичай вказує на те, що приводний ремінь генератора провис або зносився, його потрібно підтягнути або замінити.

 

Всі інші ознаки – привід перевірити роботу генератора, і чим раніше, тим краще. Зволікання може призвести до того, що в дорозі акумулятор залишиться без зарядки, а двигун – без джерела енергії, відповідно рушити з місця ви зможете тільки на буксирі або евакуаторі.

 

Розібратися, що саме сталося зі стартером або генератором, звісно, можна самостійно, проте краще не ризикувати тазвернутися за допомогою на спеціалізоване СТО, де є відповідний діагностичний стенд.

 

Що краще – ремонт чи заміна?

Головна перевага ремонту – нижча вартість (за умови, що ви довірили роботи професіоналу). Головна перевага заміни – вона дозволяє не хвилюватися за долю вузла найближчі кілька років завдяки заводській гарантії.

 

Втім, немає правил без винятків. Так, Bosch за умови ремонту стартера й генератора на СТО мережі Бош Авто Сервіс дає на відновлені вузли таку ж гарантію, як і на нові – причому нещодавно компанія збільшила її з двох до трьох років. Ось і ще одна причина не відкладати діагностику та ремонт стартера й генератора та звертатися за цією послугою до перевірених СТО.


11.06.21

Подписка на рассылку новостей

Архив новостей e-mail: