Avtokom.com.ua - Каталог автокомпонентов

Nissan тестує технологію утилізації електродвигунів

Nissan_Leaf_51

Компанія Nissan Motor Co., Ltd. і Університет Васеда оголосили про початок випробувань в Японії спільно розробленої технології переробки, передбачає ефективне витяг високочистих рідкісноземельних сполук з магнітів двигунів електромобілів. Планується, що нова технологія увійде в широкий ужиток в середині поточного десятиліття.

 

Автомобільна промисловість заохочує електрифікацію в межах протидії змінам клімату і переходу до вуглецево-нейтральної економіки. У більшості двигунів електромобілів використовуються неодимові магніти, що містять рідкоземельні метали, зокрема неодим і діспрозій. Скоротити використання рідкоземельних елементів важливо не тільки через вплив на навколишнє середовище гірничодобувної та переробної промисловості, а й у зв'язку з тим, що зміна балансу попиту і пропозиції призводить до коливання цін як для виробників, так і для споживачів. Для більш ефективного використання обмежених і цінних ресурсів з 2010 року Nissan працює над зниженням кількості важких рідкісноземельних елементів (РЗЕ) в магнітах електродвигунів. Крім того, Nissan переробляє РЗЕ, видаляючи магніти з двигунів, які не відповідають виробничим стандартам, і повертаючи їх постачальникам. Зараз застосовується кілька етапів переробки, включаючи ручний розбиранням і зняттям. Таким чином, розробка більш простого і рентабельного процесу допоможе збільшити обсяги переробки в майбутньому.

 

З 2017 року Nissan співпрацює з Університетом Васеда, який має великий досвід досліджень в області переробки і плавлення кольорових металів. У березні 2020 результатом їхньої співпраці стала розробка пірометалургійного процесу, не вимагає розбирання двигуна.

 

Огляд процесу

- До двигуна додають карбюризатор і чавун і нагрівають до температури не менше 1400 ° C, щоб розплавити речовини в його складі.

- Потім додають оксид заліза, завдяки якому відбувається окислення РЗЕ в розплаві.

- До розплаву додається невелика кількість флюсу з вмістом бору, розчиняє рідкоземельні оксиди навіть при низьких температурах.

- Розплав розділяється на два шари рідини: розплавлені оксиди (шлак), що містять РЗЕ, спливають на поверхню, а більш щільний залізовуглецевих сплавів опускається на дно. - Після цього з шлаку можна легко видалити РЗЕ.

Як показали випробування, цей процес дозволяє виключити 98% РЗЕ двигуна. Крім того, цей метод скорочує тривалість процесу вилучення та час роботи мінімум на 50% в порівнянні з поточним методом, оскільки не вимагає розмагнічування, зняття і розбирання магнітів.

В майбутньому Університет Васеда і Nissan продовжать масштабні випробування з метою розробки практичних рішень, а Nissan буде збирати двигуни від електромобілів, які потребують утилізації, і продовжить розвивати свою систему переробки.


14.09.21

Подписка на рассылку новостей

Архив новостей e-mail: